هفتبرکه: با تامین اعتبار ۷۵ میلیاردی، عملیات اجرایی تکمیل فاز یک جاده چکچک و شروع عملیات فاز دو، آغاز خواهد شد.
به گزارش هفتبرکه، ساخت جاده چکچک به طول ۳۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است و تاکنون با همه تلاشها، تنها ۱۱.۵ کیلومتر آن به پایان رسیده است. با تامین مالی تازه این امید وجود دارد که تا پایان سال جاری فاز یک این جاده تا کیلومتر ۱۷ به پایان برسد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، یعقوب میرزایی قیری در حاشیه نشست شورای مسکن با بیان اینکه ساخت محور چکچک از جمله طرحهای مهم راهسازی در گراش است، گفت: جاده چکچک به طول ۳۵ کیلومتر مرکز شهرستان گراش را به بخشها و روستاهای غرب شهرستان وصل میکند که نیازمند نگاه و توجه ویژه اعتباری است تا عملیات اجرایی آن تسریع یابد.
یعقوب میرزایی قیری با بیان اینکه تلاش میشود تا فاز یک این محور طی سال جاری به بهره برداری برسد، خاطرنشان ساخت: برای تکمیل و بهرهبرداری از این پروژه اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
فرماندار گراش با اشاره به اینکه عزم مسئولین شهرستان برای بهرهبرداری از این پروژه جزم است، افزود: «در این فرایندی که ما دنبال کردیم، خصوصا نماینده محترم مجلس، مدیر کل محترم راه و شهرسازی لارستان، مجموعه ادارت مرتبط، همکارانم در فرمانداری و معاون عمرانی فرماندار همراهی کردند و حتی از نظر و مشورت و همکاری دوستان خارج از فرمانداری هم استفاده کردیم. امید است در یک اقدام جمعی مستمر شاهد بهرهبرداری کامل جاده چکچک و پایان انتظار به حق مردم عزیز گراش باشیم.»
وی با بیان اینکه وجود راههای دسترسی مناسب برای توسعه گراش ضروری است، اضافه کرد: برای این پروژه که از دغدغه و انتظار بحق مردم گراش و اهالی روستاها و بخشهای تابع است ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سالانه شهرستان، ۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهداری کشور و ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی اداره کل راه و شهرسازی لارستان تامین شده است.
فرماندار گراش با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای مواصلاتی در شهرستان، عنوان کرد: محور چکچک به دلیل نقش کلیدی در ارتباط با بخشها و روستاهای تابعه و تسهیل تردد، در اولویت تخصیص اعتبارات قرار دارد تا هر چه سریعتر این پروژه حیاتی به بهرهبرداری برسد.

پیام دانش: بی شک راه های موصلاتی از محورهای مهم توسعه محسوب می شوند و راه مربط از جمله راه های است که از قدیم مورد استفاده مردم منطقه از جمله اوز بوده است و چندسال قبل جمعی افراد دلسوز با تشکیل هئت امنا و در حقیقت فعال کردن هئیت امنای قبل از عزم خود برای بازسازی این راه در راستای بیرون آمدن شهرستان اوز از انزوا حرکتی نو آغاز کردند و تا کنون اقدامات زیادی نیز صورت گرفته است ولی از دریافت اعتبارات ملی و استانی محروم مانده است وامید با سفر اخیر ، محسن پاپریزارعی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان فارس، به همراه معاونان خود و در معیت علاالدین بروجردی نماینده مردم شهرستانهای اوز، جویم، خنج، گراش و لارستان در مجلس شورای اسلامی، عصر روز دوشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ از چند طرح عمرانی و فرهنگی شهرستان اوز از جمله راه اوز به شرفویه(مربط) وبه نقل از پسین اوز، مورد توجه وعملیاتی شود
احیای راه مربط علاوه بر آن که دسترسی سریع تر به راه اصلی لارستان به جهرم را امکان پذیر می سازد و باعث آبادانی همه جانبه مسیر این راه می شود ویژگی مهم دیگر آن رونق مجدد راه اوز به خنج و عبور و مرور رهگذران از مناطق مختلف و استفاده از این شاهراه اصلی برای رفتن به استان بوشهر به ویژه بندر عسلویه است.
ومهم راه بخش بیدشهر به شهرستان خنج از طریق تنگ نارک وبیغرد نیزشکوفا می شود
اعضای هیئت امنا راه مربط با گفتگوی مرتب با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وسازمان مدیریت برنامه ریزی استان فارس دیدار و گفتگو داشته اند تا این طرح در ردیف برنامه های دردست اقدام دولت قرار بگیرد.
لینک کوتاه:
پول واعتبارات. وپروژهای عمرانی. را به شهرهای. اطراف می دهند وشهر اوز. را مشغول کارهای فرهنگی. وکتاب. وموزه. ونمایشگاه می کنند واز ما تعریف وتمجید میکنند نتیجه ان هم مشخص است فاصله ما با شهرهای مجاور از نظر پیشرفت وتوسعه از نظر تولید وبهداشت. ودرمان ومبلمان شهری کاملا پیداست
پیشرفت اقتصادی هر کشوری، هر شهری ، و هر روستایی بستگی به راهای هوایی، دریایی و زمینی آن دیار دارد. ساخت جاده های اوز نیز در رشد و توسعه شهرستان تاثیر بسزایی دارند .با ساخت جاده چک چک بایستی بهوش باشیم تا از این عقب ماندگی نسبت به بقیه منطقه عقب تر نیفتیم ! برای ساخت و توسعه جادها بایستی درجه بندی را خوب در نظر بگیریم جاده اوز خنج شیراز از دیر باز اساسی ترین جاده منطقه خودمان بوده و خواهد بود و در گذشته و حال آنهایکه از بنادر و منطقه لارستان به شیراز سفر می کردند از… ادامه »
الان اوز حدود ۶ سال است که شهرستان می باشد. ولی بسیاری از ادارات مورد نیاز را نداریم اداراتی مانند ( پزشکی قانونی. اداره کار ورفاه اجتماعی شعبه تامین. اجتماعی و……) درحالیکه این ادارات درشهرهای مجاور ما. وشهرهایی که همراه اوز. ارتقا پیدا کردند مانند. زرقان. و شهر خفر دارای این ادارات هستند ومردم استفاده میکنند. چرا وچه کسی پاسخگو می باشد. چرا پیگیری واقدام نمیشود