آغاز عملیات بهسازی حاشیه بولوار خلیج فارس اوز
عملیات بهسازی حاشیه بولوار خلیج فارس از میدان نون والقلم که وضعیت ناهمواری داشت در چند روز مانده به حماسه نکوداشت مردمی ارتقای شهرستان اوز توسط شهرداری آغاز شد.
بر اساس این خبر عملیات فوق از روز ۱۸ آبان ماه ۹۸ کلید خورد و تاکنون تا نمایندگی ایران خودرو با خاکبرداری و تسطیح دو طرف بولوار که وضعیت ناهنجار و نازیبایی به خود گرفته بود، ادامه یافته است.
بولوار خلیح فارس از شاهراه های اصلی ورود و خروج در شرق شهر محسوب که موقعیت آن را از میدان نون و قلم تا پیرمعلم کثیر وکشتارگاه گوشت ققنوس می شود تعریف کرد که نیازمند بهسازی است و فضایی مهم برای فراهم سازی، امکانات تجاری و رفاهی خواهد بود و در گام اول ایجاب می نماید، خار و خاشاک کنار بولوار جمع آوری و زمین ها تسطیح تا از ناهمواری های فعلی خارج ودرادامه نسبت به مفروش کردن، کاشت درخت و چراغانی اقدام کرد.
از سویی جداسازی بولوار با سنگ های سیمانی موسوم به نیوجرسی از محدوده شهر به طرف گراش بر نازیبایی بخش شرقی شهر دامن زده است و مهم تر ناامنی در دوربرگردان هاست که به لحاظ عرض ۲۰سانتی متری فضای جاگیری و دور زدن را به شدت خطرآفرین کرده است.
با قدردانی از شهردار شهر در شروع عملیات بهسازی حاشیه های بولوار خلیج فارس و امید به ادامه آن، از سازمان های مسئول طرح ترافیک انتظار است به کمک شهرداری اوز بیایند تا علاوه بر زیبایی حاشیه بولوار خلیج فارس، باعث ایجاد وضع مطلوب در مهمترین دروازه ورودی شهر از سمت شرق شود.
همچنین برای ادامه باغچه وسط بولوار از منطقه معروف به تنب سمدو علاوه بر زیبایی بیشتر نسبت به امنیت خودروها و جان افراد اقدام تا سنگ های بتنی برداشته و دوربرگردان ها برای گردش به چپ و راست ایمن سازی شوند.
تحقق این طرح با منافع چندگانه ( زیبایی، تفریحی، ایمنی، تجاری و گردشگری) می تواند راهبردی و به نحو موثر برای مرکز شهرستان اوز چاره ساز باشد.
لینک کوتاه:
مسئله ایمن سازی بلوار خلیج فارس بخصوص در محل دور زدن بسیار ضروری و لازم است در این زمینه لازم است با کارشناسان ذیربط راهنمایی و رانندگی و یا مشاوره با شرکتهای مشاوری اقدام نموده تا ارائه طریق نمایند معمولا در چنین مواردی با کم کردن تدریجی عرض بلوار در یک فاصله صدمتری تقریبا بصورت نصف نیم بیَضی در بالادست محل دور زدن در هر طرف مسیر عبوری با بلوک چینی رنگی یا با نصب گارد ریل این مسله را تا حدود بسیار زیادی برطرف نمود و بسیلر مفید میباشد چنین اقداماتی در مسیر بزرگراههای درون شهری یا برون شهری… ادامه »
فعلآ شهرداری کاری نمیکنئد ولی واقعآ نیاز به ادامه دارد حداقل تا قبل از دانشگاه آزاد اینکار بایستی پیش برود وباید ازاداره راه وشهرداری گراش و دوفرمانداری اوز وگراش هم کمک گرفته شود تا یک شاهراه اوز و گراش را بهمدیگر وصل کند وزمینداران اطراف بلوار هم کمک کنند مغازه های بزرگ و در چند طبقه بسازند و درطبقات بالا آپارتمان بسازند چون دراوز واقعآ خانه برای اجاره خیلی کم است از آقای شهردار محترم خواهش میشود اینکار را حتماانجام بدهند
درختکاری در حاشیه. وپیاده رو. بلوار خلیج فارس. از طرف. میدان. نون. والقلم. خیلی. ضروری. است اصلا. دراین فاصله. در پیاده روها. درختی. وجود. ندارد
در تائید نظرمعلم از شهرستان اوز هم معتقدم درختکاری بلوار بیرون شهر با درخت کنار که مقاوم به کم آبی و دارای سایه انداز خوب میباشد و به کم آبی و کرما مقاوم میباشد اقدام شود .در اوز بخاطر تابش و گرمای زیاد فصلهای بهار و تابستان در صورت درختکاری سعی شود از درخت بومی کنار استفاده شود درخت کنار در اوز مانند زندگی شتر در بیابان میباشد که از نظر مقاومت به شرایط محیطی اصطلاحا میگویند خار میخورد و بار میبرد
با احترام بنظرات بالا ولی بنظر من شهردای بایستی به سمت کهنه جاده را بهسازی وعریضتر کند دوسمت دامشگاههای پیام نور وآزاد خود اداره راه درست میکند
جاده اوز به کهنه و یلوکات صمن اصلاح مسیر آن عریض تر و یا دوبانده شود. بسیار لازم ضروری است و در ادامه از کهنه قدیم تا هیرم با احداث یک تونل بطول حدود یک کیلومتر و اخداث ۷ کیلومتر جاده موجب حذف گردنه هیرم شده و فاصله اوز تا جهرم و شیراز بیش از ۲۵ کیلومتر کوتاه تر میشود که با افزایش سوخت میتواند احداث این جاده از نظر اقتصادی توجیه پذیر نماید و ارتباطات مردم با روستاهای این مسیر بیشتر شده و از احداث جاده مربط که جاده و مسیر نامناسب بزول سی کیلومتر میباشد صرفنظر شود