هیئت امنای راه مربط در گفتگو با شورای اسلامی شهر اوز: شهرستان بایستی در بخش راه متحول شود
در پی درخواست هیئت امنای راه مربط و به دعوت فریدون نامی، رئیس شورای اسلامی شهر اوز، جمعی از اعضای هیئت امنای محور راه کهنه به شرفویه(مربط) در دفتر شورا حاضر شدند و با رئیس و دیگر اعضا به گفتگو نشستند.
رئیس شورا بیان کرد:
این نشست به منظور شنیدن دیدگاه و اقدامات صورت گرفته از سوی هیئت امنای راه مربط که تاکنون زحمات زیادی کشیده اند، برگزار شده است.
دبیر هیئت امنای راه مربط با ابراز خرسندی از پذیرش تقاضای هیئت گفت:
ضرورت دارد در راستای پیشبرد اهداف و منافع عموم، تبادل نظر با مراجع حقوقی به صورت مرتب صورت بگیرد.
ساسان پیرزاد عنوان کرد: شهرستان اوز نیاز به تحول زیر بناها و تقویت زیرساخت های موجود دارد تا بتواند از بعد اقتصادی گام های کاربردی تر بردارد.
وی توسعه راه که شهرستان دچار کمبود است را از اولویت ها برشمرد.
ازمسئولان هیئت امنای را مربط مطرح کرد:
با تغییر راه مواصلاتی لارستان به شیراز و بلااثر شدن محور لارستان به خنج-قیر و فیروزآباد و با کشیده شدن راه چک چک، اوز به شدت در حاشیه قرار خواهد گرفت.
ناصر خضری افزود:
شهرستان های همجوار اوز پیش از گذشته نیازمند این هستند که به دریا و عسلویه که از قطب های اقتصادی محسوب می شوند دسترسی پیدا کنند. بنابراین توجه به راه مربط در راستای توجه به این شهرستان نوپا و به رونق درآورده شدن چرخه اقتصادی شاهراه اوز به خنج حیاتی به نظر می رسد.
ناصرخضری خاطرنشان کرد:
۷ نفر از اعضای شورای اسلامی دور چهارم وبا تایید امام جمعه محترم متفقا خواهان احیای راه مربط بودند و از آن موقع به این طرح جدی تر پرداخته می شود.
عضو شورای اسلامی دور سوم اظهار کرد: توجه به راه مربط خواسته ای دیرینه است که در صورت احیا می تواندآبادانی و رونق را به دنبال آورد.
علی تیرزن با اشاره به راه های تنگ نارک، دیگ اشکن و چک چک که در حال استفاده یا کشیده شدن هستند گفت:
ما نیز بایستی خود را همگام با این تحولات توسعه ای همراه و در بخش راه سازی تلاش مضاعف کنیم.
مدیر مسئول پایگاه خبری پیام دانش به سخنان بزرگان اوز در گذشته پرداخت و اظهار کرد:
آنان موضوع احیای راه مربط را که مهمترین مسیر کاروان سنتی و بعدا خودروها بودند لازم می دانستند و موقع انتشار نشریه عصر اوز که فراتر از یک رسانه پا به عرصه حیات گذاشته بود و فعالیت اجتماعی-فرهنگی را در دستور کار داشت سه مقوله، ارتقای بخش، آب و احیای راه مربط را از اولویت های برنامه های خود قرار داده بود.
عبدالعزیز خضری با بیان تحقق دو گزینه از سه گزینه از به جریان افتادن عملیات راه مربط صحبت کرد و آن را سنگین و در عین حال دست یافتنی دانست.
وی گفت:
فعالان و شوراهای اسلامی به عنوان مرجعی حقوقی برای برون رفت شهرستان از رکود چاره ای جز حرکت های متحولانه ندارند.
این عضو هیئت راه مربط خاطر نشان کرد: به گفته اعضای شورا در نشست روز ۱۹/۰۷/۱۴۰۰ در فرمانداری، اوز نسبت به شهرهای همسایه دچار عقب ماندگی است بنابراین ضرورت همت همگانی برای برون رفت از این وضعیت و توسعه زیرساخت ها ی حیاتی ایجاب می کند.
مدیر فنی هیئت امنای راه مربط با تبیین اقدامات صورت گرفته در محور سه راهی کهنه به شرفویه(مربط) پیشرفت قابل ملاحظه و عملیات را مناسب ارزیابی و مطرح کرد:
همه جریان های فعال اجتماعی از توانایی یکدیگر اطلاع داریم و به خوبی از وضعیت شورا و شهرداری نیز آگاهیم و اکنون در این جا گرد هم آمده ایم تا با پشتیبانی از یکدیگر در راستای جلب منابع دولتی و مردمی در راستای رشد و توسعه زیر ساخت های اساسی کمک کنیم.
سهیل کاریانی خاطرنشان کرد:
راه، مهمترین محور توسعه است اگر راه های مطلوب قابل دسترس وجود داشته باشد جلب و هدایت گردشگران و رونق اشتغال و تجارت را امکان پذیر می سازد.
وی افزود:
اوز در گوشه ای قرار گرفته است که با دو خطه شدن راه لار به جهرم و بهره برداری از راه چک چک، عملا محور اوز به خنج از چرخه اصلی کنار می رود.
کاریانی ابراز امیدواری کرد همه با تعامل و درک آرمان شهرستان مقوله راه سازی را پر اهمیت ارزیابی کنیم.
او یادآور شد:
برای خروج شهرستان از انزوا و فعال سازی محور اوز به خنج نیاز است روی راه مربط حتی در حد دو خطه شدن کار کنیم تا عبور و مرور از شاهراه جهرم به لار به سمت عسلویه از راه مربط عملی گردد.
کاریانی خاطرنشان کرد:
راه چک چک پس از بهره برداری به محور اصلی جهت ارتباط با مناطق بندری از جمله بندرعباس و شهرهای گردشگری بندرعباس، قشم و کیش و حتی لار و گراش تبدیل می شود و ضرورت دارد روی احیای راه مربط بکوشیم.
در این نشست حاضران بر این موضوع که ترقی و رونق خود اوز تنها با آبادانی بخش ها و روستاهایش میسر خواهد شد اتفاق نظر داشتند و خروج از رکود محور اوز به خنج از شاهراه های اصلی باید جدی گرفته شود که با شاهراه شدن راه مربط این خط رونق خود را بیش از قبل باز بیابد.
در پایان این جلسه یک ساعته که در آن عبداله ثریانژاد نایب رییس، سارا وحدانی سخنگو، فریبا برازنده منشی و عضو شورای شهرستان و لحظاتی فریبا صالحی رییس شورای شهرستان حضور داشتند برای ادامه گفتگو وتبادل نظر ابراز امیدواری شد.
با تشکر از فریده ملتفت در ارسال تصویر
لینک کوتاه:
بارها بر تاثیر جاده مربط بر خروج از انزوا صحبت می شود اما با توجه به دوبانده شدن جاده لار- جهرم و امنیت جاده دوبانده، آیا فکر می کنید مردم لارستان و بخش های تابعه و گراش جاده دو بانده را رها می کنند و از جاده کوهستانی مربط استفاده می کنند؟ آیا فکر می کنید هزینه های سنگین این جاده که گویا باید از جیب مردم تامین شود متناسب با مزایای محدود این جاده هست؟ آیا جاده مربط موجب نارضایتی مردم روستاهای تابعه شهرستان اوز نخواهد شد؟
سلام و خدا قوت متاسفانه در این گزارش و جلسه هیچ آماری ار پیشرفت کار خصوصا آمار انجام زیر ساخت جاده و طول جاده اشاره ای نشده .همچنین نیاز است با فراخوانی و کمپین ساخت جاده از عموم خیرین شهرستان و بخشها و روستاها اوز دعوت و نیز فراخوانی عموم شهروندان جهت همیاری در ساخت با هر مبالغ تاکید شود.زیرا علاوه بر تسهیل ک صرفه جویی بخاطر جلوگیری از آمار تصادفات جاده ای ارزش این کمک ها در حال حاضر چه بسا فراتر از کمک به مساجد و بیمارستانها میباشد..
سلام ، متاسفانه در جلسات متعدد برگذار شده در رابطه با جاده مربط ، هیچ وقت از مزایای اصلی جاده مربط صحبت نشده و شاید هم به ذهن حضار نرسیده! فقط و فقط به موضوع انزوای اوز اشاره شده که درست نیست و همچنین به نزدیک شدن اوز به جهرم و شیراز که از مزایای اصلی جاده مربط نیست! و این ضعف باعث شده افراد کم اطلاع در مخالفت با احداث جاده مربط پافشاری کنند!!! لیکن واقعیت این است که اگر با علم و اطلاع کامل و دانش شناخت درست منطقه بررسی کنیم ، جاده مربط مزایایی دارد که بهش… ادامه »
ضمن عرض خسته نباشید به همه عزیزانی که برای توسعه واحداث جاده مربط چه معنوی وجه مادی تلاش و کوشش میکنند . به نظرم اگر اولویت به دو بانده شدن راه اوز به کهنه و از کهنه تا هیرم داده شود تا دسترسی مرکز شهرستان به روستاهها و دسترسی آنان به مرکز استان تسهیل گردد . کار بسیار مناسبتری خواهد بود ما باید از تفرقه و جدائی روستاهها ی تحت پوشش خود خودداری کنیم . بعید است بجز شهروندان اوز و کهنه کسان دیگری از جاده مربط با این هزینه کمر شکن استقبال نمایند .
وجود این جاده برای همه مناطق ارزش دارد وبایستی حمایت کرد تشکر از آقای مسعود محبی که خیلی قشنگ تشریح وتوضیح دادندمن فکر نمیکنم روستاییان عزیز دیگران بتشند