23
دیدگاه بگذارید

avatar
10 دیدگاه ها
13 پاسخ دادن به
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین پاسخ
پرطرفدارترین نظر
18 نظر نویسندگان
MuhammEd Ourang - AhElسیلوانا سلمانپورMuhammEd Ourang - AhElMuhammEd Ourang - AhElMuhammEd Ourang - AhEl نظر جدید
  اشتراک در  
جدیدترین قدیمی ترین بیشتر رای دادند
اطلاع از
کلثوم ب
میهمان
کلثوم ب

از خانم شاعره عزیز شهرمان یکدنیا قدردانی دارم از ایشان خواهش میکنم اگر برایشان مقدور است مقاله های بعد مقداری ساده تر بنویسند تا برای کسانی مثل من که در ادبیات ضعیف هستیم متوجه بشویم تشکر

سیلوانا سلمان پور
میهمان
سیلوانا سلمان پور

سلام بر شما خانم کلثوم گرامی از لطف و تذکر فروتنانه شما سپاسگزارم . باید عرض کنم ،آنچه در یک روزنامه عمومی نوشته می شود به دلیل وجود مخاطبین عام ،با آنچه در یک مجله ی تخصصی نوشته می شود ،باید تفاوت داشته باشد . مجله وزین پیام دانش وابسته به دانشگاه است که درصد بیشتری از خوانندگانش قشر خاصی هستند ،هرچند از قشرهای گوناگون نیز مخاطب دارد . بخش اول این مقاله ( اهمیت نگهداری زبان و گویش محلی ) و نیز آخرین بخش آن ( پیشگیری از رواج واژه ی اچمی ) برای تمام قشرها و بسیار ساده… ادامه »

MuhammEd Ourang - AhEl
میهمان
MuhammEd Ourang - AhEl

بنده به خانم سلمانپور حق می دهم که در این نوشته هم از واژه های تخصصی و هم از واژه های عمومی استفاده کند. به این دلیل که بحث زبان های در خطر در تمام دنیا با رشته ها و حوزه های مختلف ارتباط دارد و اصطلاحات زیادی از دانش ها دیگر به این حوزه وارد شده است. پس به صورت خودکار این اتفاق دژخوانشی (دشواری در خواندن و درک) در متون زبان شناسی دیده می شود.

پیشرفت کند باهمت همه معسولین نجم الدنی
میهمان
پیشرفت کند باهمت همه معسولین نجم الدنی

سلام دوروبرخانمءسلمانپورءبااین احساسءقلبیءداردءنسبتءبه شهروزادگاشءوبهترینءشاعر شهرمان احسنءباعثءافتخاریءعزیزمءنجم الدنیءبلقیس

سیلوانا سلمان پور
میهمان
سیلوانا سلمان پور

درود بر شما خانم نجم الدینی محترم
از لطف و مهر شما بسیار ممنونم . سالم و سربلند باشید.

عبدالصمد صمدی
میهمان
عبدالصمد صمدی

با تشکر از مطالب و مقاله بسیار ارزشمند سرکار استادوشاعرمحترم خانم سیلوانا سلمانپور که در دو زمینه زبانشناسی و استفاده از لفط نابجا و نا مانوس و بعضا توهین امیز نوشته اند و بسیار مفید وعلمی تهیه نموده اند با عرض پوزش لز استاد گرامی بهتر بود که مقاله مدکور در دو مقاله مجزا تهیه و انتشار میافت که هرکدام لز مطابب جداگانه مورد توجه قرار میگرفت شاید برای بیشتر مردم منطقه و همشهریان عزیز منطقه بخش انتهایی مقاله که در رد لفظ اچمی و اچمستان که متاسفانه در سالهای اخیر در بین مردم غیر محلی و استانهای مختلف که… ادامه »

سیلوانا سلمان پور
میهمان
سیلوانا سلمان پور

درود بر شما برادر ارجمند آقای مهندس عبدالصمد صمدی از لطف و توجه شما و توضیحات کامل و سنجیده جنابعالی بسیار سپاسگزارم . در مورد موضوع اصلی مقاله در پاسخ به سرکار خانم کلثوم اندکی توضیح دادم . امیدوارم مورد قبول باشد . اما در مورد بخش آخر و پیشگیری از بکار بردن واژه ی نارسای ” اچمی ” حق با شماست که دلیلش را عرض می کنم . اولا موضوع اصلی مقاله در مورد زبان محلی و نگهداری و مشکلات نگارش آن بود که دقیقا با بخش آخرین در رابطه است . دوم اینکه متاسفانه من همواره با کمبود… ادامه »

MuhammEd Ourang - AhEl
میهمان
MuhammEd Ourang - AhEl

بسیار مفید فرمودید آقای عبدالصمد. در واقع قدیمی ترین اسناد زبان شناسی در مورد «زبان لاری» نشان می دهد که اسکار مان در سال ۱۹۰۱ از واژه ی «زبان» برای «لاری» استفاده کرده است و در قدم های بعدی بوده است که پژوهشگران دیگر نام های خود ارجاع و خودخواسته (و غیر زبانشناسانه) را به «لاری» نسبت داده اند. مثلا در کارهای اقتداری (۲۰۰۵) می توان از اصطلاح «لارستانی» نام برد که البته بر ایشان این نکته وارد است که در زبان شناسی سررشته نداشته اند و صرفا قصد هماهنگی منطقه را داشته اند و از این اصطلاح نابجا استفاده… ادامه »

اوزی
میهمان
اوزی

سیلوانا خانم سلمانپور زحمت بکشید درباره ارتقای بخش اوز بنویسید اوز که چند ده سال است از وقتش گذشته است

سیلوانا سلمان پور
میهمان
سیلوانا سلمان پور

سلام بر شما همشهری محترم آقا یا خانم اوزی این درد مشترک را با تمام وجود درک می کنم . خواسته ای بجا و به حق که دغدغه ی فرد فرد افراد جامعه ی ماست . طی ۲۳ سال همراهی و همکاری در هیات امنای دانشگاه و بیمارستان و امور مختلف نیکوکاری در رفع کمبودهای شهر ،شاهد تلاش بیدریغ همشهریان و نیکوکاران ارجمند مقیم امارات در این مسیر ( پیگیری ارتقاء اوز ) بوده ام . شخصا نیز آنچه از دستم برآمده همچون : ارسال نامه ی سرگشاده به نماینده محترم لارستان ، مجلس شورای اسلامی ، استانداری فارس و… ادامه »

سیلوانا سلمانپور
میهمان
سیلوانا سلمانپور

سلام بر شما بانو صفیه گرامی و مهربان
از ابراز محبت و یادآوری خاطرات زیبایتان ،بسیار ممنونم .سالم و سربلند باشید

صفیه
میهمان
صفیه

سلام بشاعره عزیز شهرم که مدتهاست به اوز نیامده اید خدا بیامرزد طاهره خانم مادر مرحومتان که دلش پیش هرکسی نزدیک وخودحال بود وقتی بخانه ش میرفتیم مثل اینکه درخونه خودمون بودیم با صورتی خندان ومحبت بودن

منوچهر عابدی راد
میهمان
منوچهر عابدی راد

درود برفرهیخته گرانمایه ..شاعره توانا .سرکار خانم سلمانپور……با حضور چشمگیر.و پر اوازه شما مسلم شد .لارستان در پرورش بانوانی دانا و خرد ورز عقیم نیست ..کما اینکه پیش از این دانایان و ادیبان و فرزانگانی متعددی از جامعه بانوان ..از جمله بانو صنعت فداغی لاری و توران بانو در قرن دهم ….در اسمان علم و دانش لارستان درخشیده اند ..و در این بین …بدرستی دانشمندانی چون مرحوم استاد اقتداری و دکتر محمد باقر وثوقی که عمر پر بار خود را در اعتلای.کهن بوم لارستان درطبق اخلاص نهاده اند راباید ستود .و در نهایت اینکه ..براستی تلاشهای.شما سرکار خانم و همه… ادامه »

سیلوانا سلمانپور
میهمان
سیلوانا سلمانپور

درود بر شما همولایتی ارجمند جناب آقای مهندس منوچهر عابدی راد
از پیام سرشار از مهر و تشویق شما بسیار ممنونم .بزرگان گرانقدر علمی ،فرهنگی ، ادبی و هنری تمام شهرها و روستاهای میهن و به ویژه لارستان کهن ،آموزگار من و افتخار همه ی ما هستند و چراغ راه ره پویان عاشق

خورشید عشق محور پویندگی ماست
ما انعکاس آینه ی مهر میهنیم

از بزرگواری جنابعالی بی نهایت سپاسگزارم

یوسف سلمان پور
میهمان
یوسف سلمان پور

با سلام و عرض ادب و با تشکر از سرکار خانم سیلوانیا زبان لارستانی به پارسیک (گویش قبل از اسلام) نزدیکتر می باشد.مثلا در زبان لاری چخرک بکار می بریم یعنی همان تلفظ پارسیک،شیخ اجل سعدی شیرازی جای خ و ر عوض کرد و چخر را به چرخ تغییر شکل و فرم داد از این نوع کلمات در زبان لارستانی هنوز زیاد بکار می رود. بنابرین به نظر می رسد برای نوشتاری کردن ربان لارستانی نیاز به استفاده حروف الفبای ان دور مثل دین دبیره و یا پهلوانیک و یا مشابه آن می باشد که نیاز به اموزش خاص خود… ادامه »

MuhammEd Ourang - AhEl
میهمان
MuhammEd Ourang - AhEl

با تشکر از آقای یوسف. از اطلاعات شما خرسند گشته ام و بسیار مفید. البته می توان گفت که در حوزه ی زبان های ایرانی به زبان پارسیک بیشتر با عنوان پهلوی و یا پارتی (از شاخه ی دیگر) اطلاق می شود. در جدیدترین نوشته ها و تقسیم بندی ها (اریک انانبی، ۲۰۱۸) زبان لاری به عنوان یک زبان ایرانی جنوب غربی و برگرفته از زبان های دوره ی میانه شناخته می شود. البته آقای انانبی به اصطلاح زبان لارستانی اعتقاد دارند که بنده و همکاران به ایشان جواب داده و تقاضای توضیج خواسته ایم. با سند می توان راحت… ادامه »

سیلوانا سلمانپور
میهمان
سیلوانا سلمانپور

درود بر شما اقای یوسف سلمانپور گرانقدر و سپاس از توجه و توضیحات ارزنده جنابعالی همانطور که شما به درستی فرمودید ،آفریدن و بکارگیری الفبای جدید برای یک زبان یا گویش ( آن هم متاسفانه زبان در خطر ) کاری بس دشوار و زمان بر است . استفاده از حروف الفبای غیر رایج نیز مشکل خواندن و نوشتن متون گویشی را برای عموم حل نخواهد کرد . منظور من در جلب توجه شما بزرگواران و زبانشناسان به مشکلات نگارش ، جستجو و پیشنهاد راهکارهایی برای حل این مشکل با استفاده از نظام نگارش زبان فارسی است که عموم مردم بتوانند… ادامه »

فرشته مهدیان
میهمان
فرشته مهدیان

استاد سلمانپور درود بر شما عالی نوشتید

سیلوانا سلمانپور
میهمان
سیلوانا سلمانپور

درود بر شما سرکار خانم فرشته مهدیان
از لطفتان بسیار سپاسگزارم .

MuhammEd Ourang - AhEl
میهمان
MuhammEd Ourang - AhEl

این نوشته بسیار به جا می باشد و می توان در مورد آن مطالب بسیاری نگاشت. بنده در قسمت آخر مطالبی را در جواب برخی از نقطه نظرات (Comments) بیان کرده ام. از خانم سلمانپور به خاطر این مطلب سپاسمندم. ایشان نویسنده ای نستوه و شاعری خودساخته هستند.

سیلوانا سلمانپور
میهمان
سیلوانا سلمانپور

درود بر شما زبانشناس جوان و پرتلاش منطقه آقای دکتر محمد اورنگ از اطلاعات ارزنده و زحمات بیدریغ شما در پاسخ به پرسش های فراوان خود همیشه بهره برده ام . از جنابعالی و استاد فرهیخته دکتر محمد باقر وثوقی گرانمایه بسیار سپاسگزارم که سالها پیش این ارتباط خجسته را برقرار نمودند. اما از آنجایی که شما خود گویشور زبان لاری به گویش اهلی هستید و همانطور که طی سالها دوستی با دیدگاه من بویژه در مورد مشکلات نگارش برخی آواها آشنا می باشید ( برای مثال : حرف الف با هجای بلند و کوتاه و وجود آوایی فیمابین این… ادامه »

MuhammEd Ourang - AhEl
میهمان
MuhammEd Ourang - AhEl

ممنون خانم سلمانپور عزیز
حتما ان شاالله
سلامت باشید

سیلوانا سلمانپور
میهمان
سیلوانا سلمانپور

درود بر شما جناب آقای عبدالعزیز خضری
صاحب امتیاز و مدیر مسئول ارجمند مجله وزین ” با پیام دانش ”
از لطف همیشگی شما و تماس برای بازبینی سایت و مطالعه دیدگاه های جدید عزیزان ،بسیار سپاسگزارم .
در اینجا از بزرگواران ،خانم فرشته مهدیان و آقایان یوسف سلمانپور و محمد اورنگ و تاخیر در پاسخ به دیدگاههای ارزشمندشان پوزش می طلبم .
با سپاس مجدد

استفاده از مطالب با ذکر منبع و هماهنگی بلامانع است.پیام دانش در ویرایش و خلاصه کردن مطالب آزاد است.مطالب ارائه شده لزوما دیدگاه سایت نیست. طراحی شده توسط دیباگران evaznama