به بهانه سانحه منجر به فوت مسیر اوز به گراش:
راه از شاخصه های توسعه و بیش از همه حافظ جان افراد است
عبدالعزیز خضری: چند روز قبل خودرویی در راه اوز به گراش نرسیده به شهرک صنعتی اوز دچار سانحه شد و یک نفر از سرنشینان که زنی جوان و با آرزوهای فراوان بود بدرود حیات گفت.
جز واکنش رئیس اداره راه شهرستان بازتابی از این اتفاق در گروه ها و رسانه ها ملاحظه نشد و یا حداقل صاحب این قلم آن را مشاهده نکرد.
راه دو خطه اوز به گراش که از بولوار خلیج فارس امتداد می یابد در خارج از محدوده شهری اوز با سنگ های بزرگ بتنی معروف به نیوجرسی جدا شده اند و برای چرخش خودروها به چپ و راست عرض کمی در محل دوربرگردان ها وجود دارد که امکان ضریب خطا را افزایش می دهد و در صورت وجود سرعت زیاد وسایل نقلیه از دو محور رفت وآمد، باعث اتفاقات ناگواری می شود که چندروز قبل برای یک خودرو سواری رخ داد.
بی تردید راه ورودی و خروجی در بخش شرقی از مهمترین مسیرهای ارتباط زمینی اوز و شهرستان است که به نوعی دروازه اصلی محسوب می شود و با حرکتی که توسط شورای اسلامی دور چهارم و شهردار وقت، مهندس نوید خادم پور و پیگیری همیشگی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت راه یاد شده دو خطه شد ضمن اینکه خط دوم بولوار خلیج فارس نیز از سوی شهردار اسبق، مجتبی کریمی، ساخته شد.
این دانشگاه برای برداشته شدن بقیه تپه معروف به تنب سمدو مشرف به شهر و نیز ادامه باغچه وسط بولوار خلیج فارس(رفو) که نقشه آن نیز توسط کارشناسان فنی اداره کل راه و شهرسازی لارستان آماده شد نامه نگاری کرد و سابقه نامه نگاری ها از زمان بخشدار وقت ، شورای اسلامی، شهرداری و راه و شهرسازی موجود است.
پیگیری های حضوری تا دفتر مدیر کل وقت راه و شهرسازی ادامه یافت و وی قول همکاری برای در اختیار گذاشتن خودروهای سنگین چون لودر و گریدر داد و سه ماه آخر سال ۱۳۹۷ و بهار سال ۱۳۹۸ حدودا به ۱۲۰ میلیون تومان پول نیاز بود تا این باغچه از نقطه پایانی بولوار خلیج فارس (محدوده شهراوز)تا اومین دوربرگردان راه اوز به گراش ساخته شود.
اما مسئولان بخش و شهر به دلایل مختلف از کنار موضوع گذشتند و اقدامی صورت نگرفت با وجودیکه این دانشگاه خواسته ها را در مناسبت های مختلف همچنان ادامه داده ومی دهد به طوری که با فرمانداری شهرستان و رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در اوز نیز نامه نگاری صورت گرفته است. با این حال امید است مسئولان شهرستان، شهر و اداره کل راه و شهرسازی نظر به اهمیت موضوع و جان آدمیان وایمن سازی تردد خودروها، ترتیبی اتخاذ کنند تا نه تنها باغچه وسط تا پیر معلم کثیر بلکه تا شهر گراش نیز ادامه پیدا کند.
بدیهی است نیاز است نهضت توجه به ساخت راه ها(دوخطه شدن راه اوز به خنج، تسریع درراه استاندارداوز به سه راهی کهنه، تکمیل و توسعه راه بخش های بیدشهر، جویم وبنارویه) در دستور کار جدی مسئولان و خیراندیشان قرار بگیرد.
بدیهی است ورود اداره کل راه و شهرسازی لارستان به ساخت راه محوراوز به شرفویه(مربط) که در حقیقت احیای این محور ارتباطی از قدیم بوده و نگارنده در کودکی چند باردر این مسیر رفت و آمد داشته است می تواند به سرعت ساخت آن کمک کند و بدیهی است انگیزه خیراندیشان و هیئت امنایی که روی آن کار می کنند بیشتر می شود.
و چه بسا استفاده از آن موجب استاندارد سازی راه کوره و گلاربه تنگ نارک و بیغرد از شهرستان خنج و دسترسی نزدیک تر به بخش ارد وشهرستان لامرد واستان بوشهر نیز خواهد شد.
لینک کوتاه:
شخصی میگفت خضری با پیش کشیدن جاده اوز به گراش وساختن باغچه ورفو ویا کلمات دیگر بیشتر بخاطر موقعیت دانشگاه آزاد جوش میزند البته من اظهار نظری نکردم وشخصی که اینهارا گفت ازمسئولین شهر بودهرچند به تعصب آقای خضری بدانشگاه آزاد واقف ولی الان که فکر میکنم مگرخضری قراره تا کی دردانشگاه ماندنی باشد مگر دربیمارستان امیدوار ماتد که این همه از ایشان گفته میشود بدون هیچ اظهار نظر دیگر فقط اینرا نوشتم تا وجدان خودرا راضی کرده باشم
خدا رحمت کند شخصیکه از بین رفته روحش شاد