دکتر زندوی: بالابودن سطح مطالبات مردمی از نظر کمی و کیفی سرعت توسعه شهرستان اوز را بیشتر خواهد کرد
عبدالعزیز خضری*: رییس دادگستری شهرستان اوز در ردیف مدیرانی قرار دارد که همواره با روی باز ارباب رحوع از جمله صاحبان رسانه های همگانی را استقبال می کندایشان در همه دیدارها، خارج از میز ریاست وقضاوت در حضور دورهمی شرکت می کند تا ارتباط همسو گرایانه را برفضای نشست حاکم سازد.
دکتر سید حسام الدین زندوی در هرنشستی که فرصت صحبت کردن داشته باشد به امورشهری وشهرستان ورود می کند از جمله زلزله ای که در مرداد ماه سال گذشته در اوز رخ داد عملا نظام ساخت وساز در اوزرا به خاطر خرابی های بجا مانده با زلزله قدرت نه چندان بالاو در فاصله طولانی از مرکز زلزله زیر سئوال برد که این تذکر را وزیر کشور در سفرشان به اوز تکرار کرد. همچنین در اولین نشست شورای اداری شهرستان که در محلچه برپا شد در سخنی مهم مسئولان اجرایی را، به انجام امور موظف را خاطرنشان ساخت ویادآور شد بیشتر اقدامات اجرایی نیاز به ارجاع به مراجع بالادستی ندارد. مقدمه نویسی را در چند سطر بالا کافی و ابراز امیدواری می شود شهرستان وشهر اوز نیازمند تحول برای توسعه است که این از اراده مسئولان اجرایی برمی آیا.
واما، دادگستری وبه عبارتی رسمی حوزه قضایی شهرستان اوز، درسیزدهم مرداد ۱۴۰۰ راه اندازی شد واینک سومین سال فعالیت پر مشغله و فراوانی مراجعه کننده خودرا تجربه می کند.
زمانی که اوز بخش بود، باتاسیس دادگستری موافقتی بوجود نیامد. دلیل آن پایین بودن تعداد پرونده و دعاوی حقوقی و کیفری عنوان می شد.
اما با افتتاح آن، اولین ودومین رییس این دستگاه معتقدبودند و هستند دستگاه قضایی شهرستان اوز از شلوغ ترین هاست و تصور نمی شد حجم فعالیت در آن این قدر بالا باشد.
به اتفاق احمد خضری رییس خانه مطبوعات و رسانه شهرستان به رسم دو عید نوروز و فطر با حسام الدین زندوی دیدار و فراتر از تبادل تبریک به مناسبت جشن های سال نو و ماه مبارک رمضان، نشست تقریبآ طولانی به عمل آمد و در خصوص مسائل شهر و شهرستان کفتگو وتبادل نظرشد.
قبل از بیان صحبت های رییس دادگستری این مهم یادآوری می شود، وجود ساختمانی در شان شهرستان اوز ضروری است هرچند این بشارت داده شد در بولوار خلیج فارس حدفاصل مهمان پذیری پاتریس و دانشگاه آزاد اسلامی زمینی به مساحت حدود ۳۰۰۰ مترمربع از راه وشهرسازی گرفته شده است که منتظر نهایی شدن انتفال سند پس از رفع ۳۰ درصدی تشریفات اقدامات واگذاری است وبه امید خدا بعداز آن ساخت و ساز صورت می گیرد، خبری خوش و الهام بخش از آن منظر بود که وجود ساختمان استاندارد با فضای مناسب راه برای تکمیل ظرقیت های ساختاری دادگستری، شعبات و دادستانی وافزایش نیروی انسانی فراهم می آورد.
از تاسیس نمایندگی اداره ثبت املاک سخن به میان آمد نگارنده آن را به فال نیک می گیرد اما بنا به تجربه به این باور رسیده است، هر مرجعی چنان چه با موافقت رسمی و برگرفته از چارت تشکیلاتی ولو یک نفر نیروی انسانی باشد، گامی رو به جلو ودر راستای ساختار مندی است و این امیدواری وجود دارد با پیگیری بی وقفه به اصل اداره ثبت می توان رسید با این حال برای دست یابی به هرارگانی بایستی تلاش کرد و بسیار پیگیربود و متاسفانه باید اضافه شوداوز در قالب «بخش» فرصت سوزی زیادی داشته است، نمونه همین اداره ثبت می باشد.
و مورد بعدی که از آن صحبت به عمل آمد تاسیس دفتر خدماتی الکترونیکی انتظامی(پلیس+۱۰) بود، دفتری که سابقه دایر شدن آن در حنج به سال ۱۳۸۹ وگراش سال ۱۳۹۲ و جویم به سال ۱۳۹۶ بر می گردد وشهرستان اوز بعد بیش از ۱۸ ماه از تاریخ فراخوان همچنان، منتظر معرفی نفر واجد شرایط برای راه اندازی دفتر می باشد. واین نیز فرصت سوزی دیگری از مسئولان در بیش از یک دهه اخیر می باشد، در حالی که می توانستیم مثل خود دادگستری شهرستان عمل کرد که نمایندگی دفتر خدمات قضایی(ثنا) از شعبه اصلی درلاررا به اوز آورد واکنون برابر اعلام رییس دادگستری بزودی دفتر رسمی آن به بهره رداری می رسد.
زندوی از ضرورت مشارکت گسترده تر شهروندان برای نامزدی شورای اسلامی دور پیش رو نیزصحبت کرد و افزود: شورای اسلامی از اثر گذاری بالا کمی وکیفیی برخوردار است بنابراین براقشار مردمی از جمله زعمای شهر است که از هم اکنون برای تشویف افراد واجد شرایط برای حضور در عرصه اعلام داوطلبی، تلاش کنند.
وی خاطر نشان کرد: مشارکت گسترده در اعلام نامزدی و روز رای گیری به انتحاب نمایندگان با پشتوانه مردمی می انجامد و این شادابی علاوه بر انتخاب شهردار در گزینش دیگر مدیران نیز تاثیر شایان می گذارد.
در این گفتگو از طرف دیدار کننندگان مقوله نقش محوری مدیریت در تحقق خواسته های عمومی مورد تاکید قرار گرفت واضافه شد برای این که در رقابت های شورای اسلامی دور آینده استقبال بیشتری از سوی شهروندان صورت پذیرد پیشنهاد می شود حساسیت در تایید تعیین صلاحیت داوطلبان کاهش پیدا کند تا جامعه فرصت انتخاب نمایندگان خود از میان گزینه های بیشتر داشته باشد.
این نشست که از ساعت ۱۳.۳۰ روز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ و در دفتر قاضی آغاز شده بود ساعت ۱۴.۳۰ پایان یافت.
*: مدیر مسئول پایگاه خبری و مجله با پیام دانش اوز
لینک کوتاه:
با تشکر از جناب. زندوی. ریس دادگستری واقای خضری. که چنین جلساتی. را تدارک می بینند وبا توجه به علاقه مندی. ریس. دادگستری به امور. اجتماعی شهرستان اوز یک سوال دارم که چرا. ایشان. باری. استقرار. پزشکی. قانونی. در اوز. اقدامی. نمیکنند وتا کنون این نهاد قضایی. در اوز. مستقر. نشده است
موضوع. استقرار. نمایندگی. ثبت. اسناد. در اوز را که آقای. فرماندار قول دایر شدن. آنرا بزودی. داده اند بفال نیک میگیریم. و امیدواریم که مسولان قضایی. وفرمانداری اوز. آنرا پیگیری. نمایند. لازم. است بدانیم که در شهرهایی که در طول یکسال اخیر. دران نمایندگی ثبت. اسناد. دایر. شده. است حداقل. پرسنل آن ۴ نفر بوده. که مسولان. اوز. باید. آنرا مورد نظر. داشت باشند
چارت سازمانی برای دایر شدن نمایندگی ثبت.اسناد. واملاک در یک شهرستان. حداقل ۴ نفر شامل (۱-مسول اداره۲-متصدی املاک ۳-متصدی اسناد ۴- بایگان وامور رایانه ) میباشد که بصورت تمام وقت. ودر طول هفته در واحد ثبتی حاضر می باشند دریک سال اخیر. نمایندگی. ثبت. اسناد در شهرستانها ی هرند. اصفهان. سروآباد. کردستان. چادگان. اصفهان کنارک. سیستان وبخشهای. آب پخش. بوشهر وصفادشت. کرج با حداقل. ۴ نفر پرسنل. راه اندازی. شده اند که جا. دارد مسولان شهرستان. اوز. جناب. فرماندار. واقای. زندوی این. موارد. را جهت خدمت رسانی بهتر مد. نظر. قرار. دهند. تا کارایی. نمایندگی ثبت. اسناد. واملاک. در اوز… ادامه »
جناب آقای عزیز خضری بیدلیل نیست هرجا که بودید از مدیران موفق اوز یاد میشویدگیرا و با واقعیت نوشتید واقعآ مسئولین گذشته ما فرصت سوزی داشتند و با تشکر از جناب آقای زندوی که از ایشان بخوبی اسم میبرند امیدوارم باتفاق جناب آقای فرماندار دنبال نمایندگی اداره ثبتی باشند که دارای چارت سازمانی باشد
آقای خضری سلام مقاله خودرا متفاوتتر از دیگران مینویسید ولی کاملا قابل فهم نیست یا حداقل برای من اینگونه است گاهی سه بار میخوانم تا متوجه شوم تقاضا دارم کمی واضختر بنویسید منظورم اینه مقاله را نپیچونید حتی در درست نویسی تیتر ب(الابودن سطح مطالبلات) کلی مرا بفکر انداخت تا معنی را گرفتم
آقای زندوی عزیز شما بچه همین منطقه خودمان. هستید وپسر همسایه ما. بیرم. هستید انتظار ما مردم. اوز. ازشما این است که کارهای. یادگاری. از خود بجا گذارید مسأله ادارات. زیر مجموعه. قوه قضاییه مانند. ثبت اسناد. واملاک. و پزشکی. قانونی. را در شهرستان. اوز به. اتمام. برسانید وکار زمین. و ساختمان دادگستری. اوز هم. از یادگار شما فرزند. این. منطقه. باشد. مردم. قدر شناس اوز هم قطعا آنرا فراموش. نمیکنند. باتشکر اوزی مهندس عمران
کامنت . استقرار اداره ثبت. اسناد. اوز. بزودی ؟؟!!. دقیق و بدون هر ابهامی است ریاست محترم دادگاه نیت و نظرتان خیریت است ولی نمایندگی اداره ثبت بدون چارت وکارمند جواب نمی دهد زمانی نمایندگی دایر شد ولی برچیده شد و هرکس مراجعه میکرد میفرستادنش ثبت لار
تشکر از آقای زندوی بخاطر مردمداری و حسن برخوردش وتشکر خاطر انجام این مصاحبه
آقای فرماندار وجناب ریس. دادگستری چنانچه از. الان بفکر نباشیم و نمایندگی. ثبت. اسناد. با تعداد کارمند کافی که معمولا ۴ نفر است تاسیس نشود. کارهای مردم. در اوز انجام. نمیشود. و مجبورند به. لار بروند بنابراین. از الان بفکر گرفتن. پرسنل و کارمند کافی. باشید جهت اطلاع مسولان. دراوز. در شهریور سال گذشته برای. افتتاح ۷ نمایندگی. ثبت. اسناد درشهرستان های استان. بلوچستان جمعا ۳۱ کارمند از طرف اداره کل. تامین. شده. است. تا این. ادارات. کارایی لازم. جهت خدمت گذاری. داشته باشند با تشکر
خدمت ریاست محترم دادگستری شهرستان اوز سلام . شما ک خودتان یکی از ارگانهای مهم هستید ببینید برای گرفتنزمین چقدر بایستی زحمت بکشید ودونده گری نمایید حالا آدمهای عادی بویژه اشخاص کم سواد و ناوارد چقدر در زحمت باید باشند و دونده گریهای خسته کننده داشته باشند بالا غیرتآ کاری بکنید
آقای عزیز خضری سلام شما می نویسیو ولی مفهوم نیست یعنی سعی می کنید خوب بنویسید ولی بد می شود ، روان نویسی هنر است که باید آموخت ، ببینید اخوی شما حاج احمد ساده وقابل فهم وشیرین می نویسد ولی شما از کلمات پیش گفت راقم و ،،، که در فهم عامه نیست بهره می برید