فراخوان برای تاسیس پلیس+۱۰ برای شهرستان اوز/ واجدان شرایط از ۱۰ تا ۲۰ مهرماه فرصت ثبت نام دارند
پلیس+۱۰ یکی از مطالبات روزمره رسانه های همگانی و فعالان شبکه های مجازی است که مرتب مطرح و نظر به آگاهی جامعه نسبت به گستردگی خدمات این دفتر بر حجم مطالبات روز به روز افزوده می شود.
پیش از سه سال قبل عبداله معصوم نژاد، رئیس اتاق اصناف، خبر از اخذ مجوز برای راه اندازی این دفتر در اوز و این که به زودی دایر خواهد شد را داد اما تحقق آن امروز اعلام می گردد. ومتقاضان که شرایط آن را داشته باشند می توانند از ۱۰تا ۲۰ مهرماه سال جاری اقدام به ثبت نام کنند.
پایگاه خبری پیام دانش به همراه دیگر رسانه های شهر در نشست های رسانه ای با فرماندار، فرماندهی انتظامی، شوراهای اسلامی این مهم را مطرح و در هر موقعیت این مطالبه مهم خبررسانی ومطالبه شد و در دیدار مردمی حسین حسین زاده، نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم و در روز ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در اوز عمده مطالبات سخنرانان در خصوص راه اندازی پلیس+۱۰ و اداره ثبت اسناد بود که خوشبختانه با پیگیری بخش های حقوقی یاد شده و مطالبه گری مستمر رسانه ها و شکه های مجازی واخیرا، اضافه شدن رییس دفتر نماینده به مجموعه پیگیری کنندگان، خواسته مردم اجابت گردید.
پیش از شرح بیشتر این مهم را خاطرنشان می نماید:
هر چه مردم و مسئولان در کنار یکدیگر پیگیر مطالبات باشند تحقق هرخواسته قانونی سریع تر صورت می گیرد.
کما اینکه چنانچه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+۱۰) که در سال ۱۳۸۲ توسط پلیس شکل گرفت، در همان سال های اولیه در اوز راه اندازی می شد شاهد دست آوردهای زیادی بودیم ولی اینک بعد از ۱۹ سال قرار است این دفتر که می شود گفت از دفاتر بخش خصوصی است وظاهرآ تاسیس آن نمی باید این قدر طولانی مدت به وقوع بپیوندد، راه اندازی شود.
با این حال با سپاس مجدد ازتلاش و پیگیری مسئولان اداری و انتظامی و نماینده مردم در خانه ملت نبایستی از پیگیر بودن قانونی، رسانه های همگانی و فعالان شبکه های مجازی در شهرستان اوز که این مطالبه مهم را به روز نگه داشته اند بی تفاوت گذشت.
-
طبق آنچه که پژوهش توسعه ناجی منتشر کرده است شرایط عمومی اخذ مجوز دفتر خدمات انتظامی(پلیس+۱۰) به شرح ذیل می باشد:
-
فرد متقاضی باید متاهل باشد.
-
متقاضی باید بومی محل مورد تقاضا باشد (یعنی محل سکونت ایشان به صورت دائمی تا زمان دایر بودن دفتر در آن مکان باشد یا حداقل ۵ سال سابقه سکونت در آن محل را داشته باشد یا متولد آن شهرستان یا از توابع آن باشد که در شناسنامه آن محل، محل تولد فرد ثبت شده است.
-
بدلیل اینکه خدمات این دفاتر الکترونیکی است فرد باید دارای اطلاعات پایه مهارت با کامپیوتر ICDL باشد.
-
داشتن حداقل مدرک تحصیلی ;کارشناسی( اعطای مجوز با توجه به سطح و پایه مدارک اولویت بندی میشود)
-
دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی آن
-
تدین به دین مبین اسلام و یا سایر ادیان رسمی کشور(مسیحیت, زرتشتی, یهودیت)
-
تابعیت و اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی
-
نداشتن سوء سابقه امنیتی و عضویت و وابستگی به گروه ها و احزاب سیاسی ضد انقلابی و معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران
-
سن داوطلب اخذ مجوز و تأسیس پلیس +۱۰ حداقل ۳۰سال و حداکثر ۶۵ سال باید باشد .
-
داوطلب نباید شاغل در دستگاه های دولتی (لشکری و کشوری) و نهاد ها و موسسات عمومی غیر دولتی باشد.
-
نداشتن سابقه محکومیت موثر و محرومیت از خدمات دولتی
-
عدم احراز به فساد اخلاقی، مالی و اعتیاد به مواد روانگردان مخدر
-
همانطور که مشاهده می کنید برای اخذ مجوز و تأسیس پلیس +۱۰ شرایط اجتماعی افراد بررسی میگردد.
آشنایی با دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی(پلیس+۱۰)
دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی زیرمجموعهای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در ایران است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (یا دفاتر پلیس+۱۰) ارائه میشود. اعم خدمات پلیس+۱۰ شامل خدمات وظیفه عمومی، کارت سوخت، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و برخی موارد دیگر میشود. طرح پلیس+۱۰ با سه خدمت عمومی گذرنامه، گواهینامه، اجرائیات (تخلفات راهنمایی و رانندگی) در دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۸۲ آغاز شد و به تدریج تعداد دفاتر در سطح کشور افزایش پیدا کرد و بر اساس آییننامه و کانون آنها به بخش خصوصی واگذار گردید. هدفگذاری اولیه، ارائه ۱۰ خدمت از خدماتی بود که پیشتر در ناجا ارائه میشد.
متولی اصلی صدور پروانه و مجوز تاسیس مراکز خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ ۱۰) شرکت پژوهش و توسعه ناجی وابسته به بنیاد تعاون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است که با استفاده از آخرین فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و با جذب نیروهای متخصص داخلی گامهای ارزشمندی را در جهت تحقق و استقرار دولت الکترونیک طی نموده است.
اما پلیس +۱۰ جدیت چه خدماتی ارائه می دهد؟
-
الف- خدمات گواهینامه شامل تمدید و تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی
-
ب- خدمات صدور گذرنامه شامل اخذ مدارک متقاضی گذرنامه و ثبت اطلاعات در سیستم
-
پ- خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
-
ت- خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)
-
ث- استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)
-
ج-ثبت درخواستهای مشمولین ( نظام وظیفه)
-
ح- رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت
-
خ- صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت
-
چ- تغییر آدرس مالکان خودرو
-
فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی
مطابق با نیاز و ظرفیت سالیانه به منظور صدور مجوز تأسیس دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی، شرکت پژوهش و توسعه ناجی سالانه فرخوانهای اخذ مجوز ایجاد چنین دفاتری را از طریق وبسایت epolice.ir اعلان و در بازهی زمانی مقرر شده متقاضیان میبایست مدارک درخواست شده را تکمیل و از مبادی ذیربط پیگیری نمایند.
https://www.solh.ir/post/34
https://farakhan.epolice.ir
لینک کوتاه:
سپاس فراوان از جناب آقای مهندس حسینزاده وجناب آقای مهندس محمدی فرماندار محترم وسرکلردخانم صالحی وسرکار خانم برازنده که باپیگیری خود این خواسته قدیمی مردم اوز را بالاخره بجا آوردند
دست هرکس وکسانی که دنبال اینکار بودند درد نکند وقتی دنبال کار بود و دنبال کرد نتیجه ببارمیاورد اوز پلیس +۱۰ خیلی لازم داشت مثل دفتر پست بانک خانم هاشمی که چقدر بدرد مردم میخورد ودفتر آقای کامیاب هم به آن افزوده شد مطمینآ پلیس بعلاوه ۱۰هم کارش میگیرد وبعید نیست مجوز دفتر دیگری هم بدهند
همشهریان عزیز باید در فاصله بین ۱۰ تا ۲۰ مهرماه جاری برای ثبت نام وگرفتن مجوز دفتر پلیس ۱۰+ اقدام نمایند تا این دفتر خدماتی مهم ولازم. وضروری. در شهرستان اوز. مستقر شود
دفتر پلیس ۱۰+ کاری پر منفعت واقتصادی است لازم است اوزیها زودتر اقدام نمایند. تا مجوز آن به نام افراد غیر بومی داده نشود و درآمد آن برای اهالی شهرستان باشد
پلیس +۱۰هرچند دیر ولی بقول معروف ماهی راهر موقع از آب بگیریم تازه است با تشکر از دست اندرکاران وهرکسی شرایط دارد باید ثبت نام کند واز همین امروزباید تمام سعیمان برای آوردن اداره ثبت اسناد باشد
باید از خانم صالحی ریاست شورای شهرستان تشکر کرد که برای آوردن پلیس+۱۰پیگیری زیادی درشیراز،وتهران کردند وخودم شاهدم ایشان چند بار برای پلیس وواداره ثبت وغیره سفر کردند ونباید از حق گذشت آقای مهندس حسین زاده نماینده محترم مرتب خانم صالحی را هرجا که میرفتتد پشتیبانی،میکردتد از آقای فرماندار محترم وخانم برازنده هم باید قدردانی،شود چون بی سروصدا پای اینکار بودند واینحا پیشنهاد میکنم خانم صالحی و خانم برازنده با هم کارها را پیش ببرند وپیکیری کنند مطمینآ سریعتر به نتیجه خواهیم رسید بویژه برای تاسیس اداره ثبت
چرا شرط تاهل گذاشته شده شاید کسی دلش نخواسته ویا نخواد ازدواج کنه
سلام خدمت مردم فهیم اوز و تبریک به مردم بابت این خبر میمون و امیدوارم با بهرمندی از این دفتر مشکلات مردم هم کمتر شود و جا دارد از همه عزیزانی که از قبل تا حال زحمت کشیده اند تشکر نمایم ولی باید این را گفت که خواهشاً این اتفاق خوب را
انحصاری و به نام خود نزنید که این بسیار کار ناشایستی است
حالا پلیس+ ۱۰راه بیفته بعد سرتقسیم میراث پدر بزرگ نمرده جرو دعوا کنید
دفتر پلیس ۱۰+ سالهاست که در شهرها وحتی بخش های کوچکتر از اوز دایر وخدمت رسانی می کنند. مانند مناطق. گله دار. اشکنان. جویم. بیرم. و…اما در اوز تازه قرار است که. دایر شود .
جویم از اوز بزرگتره بفهم
اگه حالیت باشه اوز روز روزگاری زیر نظر جویم بوده
دفتر پلیس ۱۰+ در شهرها وبخشهای کوچکتر از اوز سالهاست که دایر وخدمت رسانی میکنند چناره در اوز قرار است مستقر شود !!!
جمعیت شهرستان اوز چهل ویک هزار نفر وجمعیت شهرستان جویم. بیست وپنجهزار نفر است جمعیت خود شهر جویم حدود. نه هزار نفر وجمعیت خود شهر اوز بیست هزار نفر است این آمار رسمی مرکز آمار ایران در آخرین سرشماری. رسمی است