مسئولان لارستان، خنج و گراش از پروژه های راهسازی منطقه بازدید کردند
به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان، مهندس محمدرضا باقرى فرد مدیرکل راه و شهرسازى لارستان به اتفاق دکتر جعفرپور نماینده مردم شریف شهرستان هاى لارستان، خنج و گراش، حجت الاسلام والمسلمین موسوى خرم امام جمعه لار و دیگر مسئولین شهرستان هاى لارستان، خنج و گراش از پروژه هاى در حال ساخت حوزه استحفاظى نماینده بازدید کرد و به تشریح آخرین وضعیت از اقدامات صورت گرفته پرداخت.
باقرى فرد در ابتداى این بازدید یک روزه در خصوص محور گراش- اوز اظهار داشت: در حال حاضر جهت اتصال دو شهرستان عملیات باند دوم این پروژه ۱۳ کیلومتری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و ۳۰ دستگاه ابنیه فنی احداث شده و بیش از ۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و ۲۳۰ هزار متر مکعب خاکریزی و سه دور برگردان استاندارد نیز در این محور ساخته شده است و در سال گذشته ۶ کیلومتر از آن آسفالت شد و به بهره بردارى رسید ولیکن با توجه به کمبود قیر در حال حاضر مجددا مراحل تکمیل آسفالت آن از سر گرفته شده است .
وى در ادامه به تشریح فعالیت پیمانکار مستقر در تونل شهداى خلیج فارس که مقصد بعدى مسئولین بود، پرداخت و افزود: با احداث این تونل به طول ۸۴۰ متر در محور ارد به فداغ، گردنه صعب العبور بالنگستان حذف می گردد و ماحصل آن ۱۲ کیلومتر کاهش مسیر در این محور می باشد.
باقرى فرد با تاکید بر لزوم تسریع بخشی در تکمیل تونل شهدای خلیج فارس گفت: بحمدلله مراحل ساخت تونل شهدای خلیج فارس (بالنگستان) سرعت بیشتری به خود گرفته است و در حال حاضر عملیات حفاری بیش از ۵١٠ متر از این تونل تحقق یافته است .
باقری فرد در بازدید از جاده هاى بیرم نیز عنوان داشت: بیرم یکی از دورترین بخش های لارستان به حساب می آید و با توجه به نیازى که براى بهسازی این محور احساس شد با تمرکز بیشترى در سال جارى به دنبال اتمام این مسیر و تحقق خواسته دیرینه مردمان این دیار هستیم .
وی افزود: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر حدفاصل فداغ تا بیرم است که در مرحله اول سه کیلومتر از ورودی بخش بیرم لارستان دوبانده شده و امیدواریم ۵ کیلومتر دیگر از این پروژه را در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: قطعه اول این پروژه به طول ۳ کیلومتر و حجم خاکبرداری ۵۸هزار متر مکعب و حجم خاکریزی ۵۶هزار متر مکعب بوده و ۵ دستگاه ابنیه فنی در این محور ساخته شده است.
در ادامه این سفر پروژه هاى شهرستان خنج که در اداره کل راه و شهرسازى لارستان متولى آن به حساب مى آید مورد بازدید میدانى مسئولین و فرماندار شهرستان خنج قرار گرفت.
در ابتداى پروژه هاى شهرستان خنج بازدید از محور جایگزین گردنه محمله بود که مدیرکل راه و شهرسازى لارستان در این باره تصریح کرد: براى اصلاح گردنه حادثه ساز محمله دو پیمانکار مشخص شده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز گردیده است که از دو سمت علامرودشت و خنج به طول ۹کیلومترو عرض ۱۱ متر عملیات اصلاح گردنه محمله آغاز شده و با اتمام این پروژه ضمن کاهش مسیر حذف ٢٠ نقطه حادثه ساز را به همراه خواهد داشت .
باقری فرد افزود: یکی از مشکلات این گردنه به دلیل عبور بارهای ترافیکی و شیب زیاد چندین بار در طول سال های اخیر شاهد مسدود شدن آن بودیم که امیدواریم با حذف این گردنه این مشکل برطرف شود .
وى ادامه داد: حجم خاکبرداری یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب و حجم خاکریزی ۵۰۰ هزار متر مکعب است و تعداد ۲۴ دستگاه پل در این محور احداث خواهد شد .
در بخش دیگرى از بازدید هاى میدانى، جاده خیر ساز دیگ اشکن هدف رصد مسئولین قرار گرفت که زاهدى رئیس هیات امناى بزرگترین جاده خیر ساز به تشریح روند آن پرداخت:
وی با بیان اینکه: بزرگترین جاده خیر ساز جنوب کشور تاکنون مبلغى بیش از ٢١٠ میلیارد ریال توسط خیرین در آن هزینه شده و قسمت ابتدایی این مسیر به طول ۴ کیلومتر با اعتبارى بالغ بر ۴٠ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازى لارستان در حال انجام است، افزود: محور احداثى خنج-دیگ اشکن به طول ۴٢ کیلومتر و با درجه بندى راه اصلی توسط خیرین شهرستان خنج فرآیند تکمیل شدن خود را سپری می کند.
زاهدى با تاکید بر اینکه مشکلات نمیتواند جلوی اقدامات مثبت خیرین را بگیرد، ادامه داد: با عنایت خداوند متعال، شاهد این هستیم که نشاط در خیرین شهرستان خنج وجود دارد و در این مسیر روشن با همدلی برای داشتن جامعه ای آباد حرکت میکنند.
شایان ذکر است در طول این بازدید یک روزه مسئولین از نزدیک در جریان اقدامات راه روستایی شهرستان –حمامی، بهسازی راه روستایی کورده – باغان، مجتمع فرهنگى هنرى خنج و محور ارد- مز قرار گرفتند.
منبع: افتاب لارستان
دیدگاه بگذارید
ازمدیرکل راه لاربخاطر ادامه عملیات اسفالت گراش به اوز صمیمانه قدردانی میکنیم وامیدوارم اینشالله تا فرجام آن ادامه پیدا کند و دوباره دچار تعطیلی نشودمردم از لطف آقای مدیرکل و نماینده مردم در مجلس بخاطر حمایت از این پروژه قدردانی مینماییم
درعکس هیچیک از مسئولین اوز دیده نمیشوند همه از لار و گراش هستند حتی امام جمعه لار هم هست عکس دارد حرف میزند مسئولین ما در خواب خوش ویا شرکت در جلسات بیحاصل فرهنگی و تجلیل هستند
مطلب تیتر پاینی خودش یک خبر کامله نیاز به این همه شرح نبود بهرحال دستتان درد نکند بخاطر پوشش خبرهای مهم وقدرانی از مدیرکل راه وشهرسازی لارستان
از همشهریان عزیزی که اطلاع دارند کار اسفالت این جاده به کجا رسیده است لطفا اطلاع رسانی کنند با تشکر
باید مسولین. شورای شهر. از مدیر کل راه. بخواهند که. جاده های. منتهی به. اوز. را با زدن. تابلو با نام. اوز. برای. فواصل. وغیره. نصب. کنند. در جاده. گراش. درجادههای. خنج. جویم. وبنارویه. وجاده اصلی. لار جهرم. نامی. از. اوز هم. باشد. باتشکر
تشکر از جناب آقای مدیرکل راه بیاری خدا بزودی این آسفالت بپایان برسد
اقای بخشدار قول. دادند که به زودی مدیر کل. راه وشهرسازی. لارستان از جاده وگردنه های اوز. در جاده. صحرا. وجاده. اوز به طرف هیرم وبنارویه. بازدید. ودستوراتی. برای. بهسازی این مناطق. انجام. دهند. مردم منتظر هستند
از شورای. شهر ودیگر مسولین. انتظار داریم که نسبت به دوبانده کردن جاده حد فاصل بین دانشگاه پیام نور. تا. هنرستان هم. فکری. بکنند چون. زیر سازی ان انجام شده است
راه مربط بایستی جدیتر پیگیری شود برای همه نفع دارد بایستی این پروژه هرچه سریعتر شروع شود