کاهش ۱۳۴ کیلومتری مسیر تهران – شیراز در آیندهای نزدیک
معاون ساخت آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ابراز رضایت از روند پیگیری آزادراه بزرگ اصفهان – شیراز اعلام کرد:
اتمام این آزادراه کریدور مرکزی ایران را متحول خواهد کرد.
احمدی نوری با بیان این مطلب تصریح کرد: این آزادراه که کار اجرایی آن از چند سال قبل آغاز شده، با وجود تمام سختیها و پیچیدگیها با سرعت خوبی در دست پیگیری است و میتوان امید داشت که در آیندهای نه چندان دور پذیرای مسافران این خط پرتردد باشد.
معاون ساخت آزادراههای شرکت ساخت با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی کار بر روی پروژه تاکنون اظهار کرد: طولانیبودن مسیر و البته دشواریهای خاصی که ساخت آن دارد باعث شده نتوان کار را آن طور که با سرعت پروژه حرم تا حرم پیش رفتیم پیگیری کنیم، اما با توجه به تلاشهای صورت گرفته این پروژه مراحل تکمیل خود را در آینده پیش خواهد برد.
وی همچنین از استفاده از روشهای جدید راهسازی مانند بتن غلتکی در این پروژه خبر داد و گفت: در بخشهایی از کار توانستهایم با استفاده از شیوهی بتن که به دلیل تولید بالای سیمان درایران از مزیت نسبی بالایی برخوردار است بهره بگیریم که این مساله میتواند در دیگر پروژههای شرکت ساخت نیز پیگیری شود.
آزادراه اصفهان – شیراز با طول ۳۷۰ کیلومتر در دو فاز مختلف از سوی شرکت ساخت پیگیری و تکمیل خواهد شد.
فاز نخست این پروژه که در ۲۱۰ کیلومتر ساخته میشود از سپیدان آغاز شده و با عبور از تنگخیاره، دشت بیضا و مشرق یاسوج، شیراز را به اصفهان متصل میکند. این پروژه که کار بر روی فاز اول آن آغاز شده و یک پنجم از طرحهای اجراییاش به پایان رسیده است، با عبور از مسیری جدید دو استان محوری مرکز کشور یعنی اصفهان و شیراز را به یکدیگر متصل میکند که طی آن طول مسیر ۱۳۴ کیلومتر و زمان طی شدن آن ۱۰۰ دقیقه کاهش پیدا میکند.
فاز دوم این پروژه نیز بناست با طولی ۱۱۶ کیلومتری از سمت اصفهان به شیراز حرکت کرده که البته کار اجرایی آن نیاز به پیگیری و سرمایهگذاریهای بیشتری دارد.
منبع : ایسنا
دیدگاه بگذارید
خبر ی دست اول بود ولی ما میخواهیم با ساخت راه مربط بشیراز کلی کیلو متر نزدیک شویم