هشدار: دوربرگردان بولوار اوز به گراش ناایمن وخطرآفرین است
ادامه باغچه بولوار خلیج فارس اوز برای ایمنی و جلوگیری از حوادث خطرناک ضروری است.
جاده اوز به گراش که بااقدام اداره کل راه و شهرسازی لارستان وکمک مالی شورای اسلامی و شهرداری تبدیل به بولوار و مورد استفاده است، ضرورت دارد وسط بولوار که با سنگ های بزرگ بتنی (نیوجرسی) جداسازی شده است به لحاظ امنیت عبور و مرور، پیچ ف به اوز و جلوگیری از تصادفات احتمالی، باغچه وسط بولوار خلیج فارس تا کشتارگاه ققنوس ادامه پیدا کند، تا با برداشتن مانع های سنگی و رعایت اصول فنی در محل دوربرگردان ها، بر ایمنی جاده وگردش به چپ وراست خودروها برای تغییر جهت افزوده شود.
وجود این جداکننده های سنگی در محل دوربرگردان به ویژه حد فاصله شهرک صنعتی تا کشتارگاه ققنوس به لحاظ عرض ۲۵ سانتیمتری، ازدیاد چرخش خودروها برای تغییر مسیر خط و لحاظ نشدن حاشیه سرعت گیری، امکان سانحه برای خودروها را افزایش می دهد که ضرورت ادامه باغچه و لحاظ حاشیه در دوربرگردان ها برای کاهش سرعت ایجاب می کند.
انتظار است شورای اسلامی و شهرداری اوز با وجود مکاتبات و مراجعات حضوری، اقدام روی موضوع مورد اشاره را که به خاطر قرار داشتن در خارج از محدوده شهری و میسر نبودن تامین اعتبار به لحاظ منع قانونی فعلا قابل انجام ندانسته اند ولی هشدار را جدی بگیرند و ضرورت دارد به لحاظ ایمنی و جان افراد، از طریق مسئولان متولی، همان گونه که دانشگاه تاکنون به هر طریق ممکن پیگیر بوده است مورد توجه قرار دهند.
بدیهی است چنبن اقدامی، علاوه بر تامین امنیت جاده ای، بر زیبایی ورودی و خروجی شرقی اوز نیز تاثیر شایان می گذارد.
مراجع مسئول با توجه رفت و آمد بی وقفه به ویژه شهرک صنعتی، دانشجویان، استادان، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و اقشار مردمی برای استفاده از سینما فردوسی، تردد به امام زاده(پیر) معلم کثیر وتنگزان(تاگزو)، امید است اهمیت موضوع را جدی مورد توجه قرار دهند.
لینک کوتاه:
اگر این مسیر تا شرکت ققنوس ادامه پیدا کنه هر مسافری که به اشتباه از اوز خارج میشه ترجیح میده بره گراش تا اینکه از ققنوس برگرده به اوز . فکر اساسی باید بشه اولین کار اینه که بعد از پایان بلوار پاتریس قبل از داشگاه اون نیوجرسی از اخر بلوار برداشته بشه
راننده تاکسی بین شهری هستم دستتان درد نکند مطلب خیلی خوبی نوشتید حقیقتآ درتقاطع دور برگردانها خیلی خیلی خطر ناک هستند راننده ای که میخواهد دور بزند هر چی بخواهد احتیاد کند ولی ماشینی که از پشت سر دارد میاید وسرعت هم داشته باشدو توجه نداشته باشد حتمآ تصادف میشود باید فکری بحال این دور برگردانها در جاده گراش و اوز بشود
پیشنهاد میشود در حال حاضر با کمترین هزینه در محل دور زدن فضای آزاد دور زدن با رنگ قرمز یا نارنجی بصورت شظرنجی رنگ آمیزی شود و قبل از رسیدن به محل تقاطع تعدادی علایم شب رنگ در دوطرف تقاطع و قبل از رسیدن به تقاطع نصب شود تا خدای نگرده جان افراد بی گناهی گرفته نشود. اینکار هزینه ای ندارد و از اداره راه لارستان خواسته شود اینکار سریعا انجام دهد و در غیر اینصورت افراد خیر با هزینه بسیار کم و زیر نظر کارشناسان اداره راه لارستان اینکار خداپسنداه انجام شود. در زمینه مسائیل ایمنی و حفظ سلامت… ادامه »
به علت هرینه زیاد ان چنانچه تا محدوده شهرک صنعتی هم اجرا سود خوب است
این نیوجرسی که بهش میگید مانع سنگی اجراش در تمام دنیا معمول میباشد
قابل توجه امید دلسوز،اتفاقا این مقاله هم برای همین نوشته شده تا مسئولین فکری کنند تا جان افراد بیگناهی گرفته نشود
شهرداریهای اوز و گراش باید باهم مشارکت کنند و ووسط بلوار را باغچه درست کنند و درختکاری کنند و بنفع هر دو شهر اوز و گراش و حتی لار هم خواهد بود و با ید این سنگها برداشته بشند البته دور برگردانها باید نزدیکتر بیان مثلا قبل از دانشگاه آزاد و جایی که نیو جرسیها گذاشته شدن
در صورتی که امکان داشته باشد میتوان محا دور برگردان مذکور به یک میدان تبدیل شود تا علاوه بر زیبایی مشکلات حفظ سلامت مسافران و رانندگان نیز بر طرف شود شهرداری و دانشگاه در این زمینه از نظر فنی و اجرایی بودنآنبررسی نمایند شاید این گزینه هزینه بر تر باشد اما بر زیبایی بولوار ورودی شهر و ایجاد فضای سبز می افزاید و با کاشت درختان بومی مانند کنار و درخت نارنج بر زیبایی شهر افزوده شود .بلاخره توسعه شهر بزودی در این سمت اوز بزودی اتفاق خواهد افتاد.دوراندیشی و آینده نگری همباید در برنامه مسولان شهری مد نظر باشد
چرا زمینداران کاری نمیکنند باور کنند قیمت زمیتهاشون چند برابر خواهد شد